Olvasási idő: 2 perc

Tavaly Kína lett a világ legtöbb autót gyártó és exportáló országa - hangzott el az MCC Budapest Lectures programsorozatának legutóbbi eseményén, amelyen Xin Song, a Sinnvoll agytröszt alapítója és gazdasági kérdések szakértője adott betekintést többi között a kínai cégek magyarországi kilátásairól.

Az elmúlt időszakban jelentősen erősödtek Kína, valamint a közép- és kelet-európai országok, köztük Magyarország közötti kétoldalú kapcsolatok. Hazánk kedvező üzleti környezetének és a Kínával fenntartott erős kétoldalú kapcsolatainak köszönhetően vonzó célországgá vált a kínai cégek számára, különösen az elektromos járműiparban. A rendezvényen Xin Song egyedülálló betekintést nyújtott a kínai cégek magyarországi kilátásairól. Kína kilenc magyar céggel írt alá stratégiai együttműködési megállapodást, ami jelzi, hogy ezek a vállalkozások hajlandóak jelentős beruházására. Az eseményen elhangzott, hogy a magyar állam az átgondolt ösztönző struktúrával, a vállalatok számára alacsony adókörnyezettel, valamint a kínai befektetőkkel szemben igen barátságos és nyitott politikával fogadja a külföldi működőtőkét. Hazánk stabil gazdasági és politikai környezete, valamint az „EU kapuja” státusza szintén hozzájárult ahhoz, hogy vonzóvá váljon a kínai befektetők számára.

Kína lett tavaly a világ legtöbb autót gyártó és exportáló ország – hangsúlyozta Xin Song, aki hozzátette, hogy a kínai BYD elektromos autót gyártó vállalat több gépjárművet gyártott, mint a Tesla, valamint azt is megemlítette, hogy az elmúlt években az európai autóipar teljesítmény láthatóan csökkent. Magyarország azért vonzó a kínai befektetőknek, mert a gazdasági irányelvek stabil alapon állnak, nem változnak évente – jegyezte meg – és ez nagyon fontos, hiszen a kínai befektetők hosszútávra terveznek – zárta előadását a Sinnvoll agytröszt alapítója.