Olvasási idő: 2 perc

Vigassyné dr. Asztalos Anikó nyelvész, az MCC Középiskolás Programjának igazgatóhelyettese a kommunikációs egyensúly megteremtéséről tartott előadást a zalaegerszegi MCC-ben.

A Női Vezetői Ligával együttműködésben szervezett rendezvényen részt vevők megismerhették a diskurzuskutatások eredményeit, az osztálytermi kommunikáció jellemző jegyeit. Szó esett arról, hogy mennyit, mit és hogyan beszélnek a tanárok és a diákok a tanórákon. 

Az ismertetett vizsgálatok magyarországi órafelvételek elemzése nyomán mutattak rá annak fontosságára, hogy a kommunikációba való bevonódás lehetőségének megteremtése, valamint az információátadásnál magasabb gondolkodási folyamatokat tükröző megnyilatkozások (pl. magyarázat, kérdésfeltevés stb.) gyakoriságának növelése, elengedhetetlen feltételei a kommunikációs egyensúly kialakításának. Az előadás az osztálytermi diskurzust középpontba állító kutatások eredményeit a cégek világára vonatkoztatva is értelmezte. 

A teltházas érdeklődés övezte előadás kitért arra is, hogy milyen közös vonások jellemzik a vállalatokat irányító vezetőket és az osztálytermi munkát irányító pedagógusokat. A jelen lévő tanárok, intézmény- és cégvezetők hallhattak arról is, hogy a kommunikáció hogyan hat a motivációra, továbbá arról is, hogy ez (a szerencsés esetben) belső motiváció milyen eszközökkel fokozható, illetve tartható fenn. A kommunikációs egyensúly megteremtésével válhatunk képessé arra, hogy vezetőként egy karmesterhez hasonlóan, szó nélkül is összhangot teremtsünk akár a tárgyaló-, akár az osztályteremben.