Olvasási idő: 1 perc

A másodkézből szerzett tapasztalás nem a valóságot tükrözi, hanem egy másik személy által módosított manipulatív tartalmat. Fontos, hogy a fiatalok és az állampolgárok tudatosan foglalkozzanak a streaming szolgáltatók, gyártók, kultúrateremtők jellemzőivel, a vizualitás és az érzelmi tartalmak pszichológiai hátterével és a mindennapi értékrendünkre és gondolkodásunkra gyakorolt hatásával.

Sorozatok – Függőség? Manipuláció? Rejtett reklámok? címmel tartott előadást  Balatoni Mónika az MCC Média Iskola Kutatója az MCC kecskeméti képzési központjában. Az eseményen képet kaptunk a generációkon átívelő tartalomfogyasztási szokásokról és az azokhoz kapcsolódó pszichés mechanizmusokról. A kutató bemutatta, hogyan jelennek meg egyes társadalmi archetípusok melyekkel a tartalomfogyasztók szisztematikusan tudnak azonosulni. Feltárta az érdeklődőknek, hogy a szolgáltatók elsősorban az emberre fókuszálnak, annak is a legalapvetőbb tudatalatti igényeire próbálnak hatni. A manipuláció középpontjában az igény van, amellyel párhuzamot találunk a tartalom és saját életünk/énünk között valamint, hogy a vágyaink megélésének illúzióját megélhessük.

A sokszínű és gyakorlatias előadást követően az MCC Média Iskola kutatója vendégeink kérdéseire is választ adott.