Olvasási idő: 4 perc

A Campus Cooperationis projekt bemutatása során izgalmas lehetőségeket láttunk és hallhattunk, a tudásterek tervezésében és az építészeti megoldások alkalmazásában.

A pódium beszélgetésen részt vett Prof. Dr. Nyitrai Miklós, a POTE-ÁOK dékánja, Dr. Csaba Ders, főépítész és a PTE ügyvivő szakértője, valamint Dr. Schreck Ákos, a Minusplus társalapítója és vezető tervezője és moderátorként Erhardt Gábor, az MCC Építészet és Emlékezet Műhely vezetője.

Dr. Schreck Ákos nyitotta meg az eseményt és bemutatta a Campus Cooperationis fő elemeit, majd egy szakmai beszélgetés következett, ahol kiemelte, hogy hogyan lehet az adaptív tervezéssel és az építészeti megoldásokkal támogatni a tudásátadást a változó igényekhez és technológiai fejlődéshez alkalmazkodva. Emellett hangsúlyozta a tudásterek tervezésének átalakításának és fejlesztésének fontosságát annak érdekében, hogy még hatékonyabban támogassák a tanulást, a kutatást és az együttműködést.

A beszélgetés során Prof. Dr. Nyitrai Miklós bemutatta a POTE Pillars koncepcióját, amely az egyetem stratégiai céljaival való összhangot hangsúlyozza. Az építészeti tervezésnek figyelembe kell vennie a tudás központú oktatás és kutatás fontosságát, és támogatnia kell a tudásterek fejlődését.

Dr. Csaba Ders, mint főépítész és várostervező, a tudásipari beruházások és a városi környezet harmonikus integrációjára összpontosított. Vizsgálta, hogyan lehet az építészeti megoldásokkal támogatni a tudásterek fejlődését, miközben fenntartható és vonzó városi környezetet teremtünk. Fontosnak tartotta a beszerzési rendszer átértékelését és az oktatás építészetébe történő befektetést közösségi források révén, amelyek gazdaságfejlesztést eredményezhetnek.

A beszélgetés és a projektsorán előtérbe került a közös munka és az innováció jelentősége az építészeti tervezés terén. Az építészeti tervezés során a tudást középpontba kell helyezni, és olyan tanulási környezeteket kell teremteni, amelyek támogatják a tudásalapú együttműködést. A POTE Pillars koncepciója és az építészeti megoldások alkalmazása lehetővé teszi a tudásterek fejlődését és a fenntartható, vonzó városi környezet kialakítását.

Az eseményen résztvevők hangsúlyozták, hogy a beszerzési rendszer átértékelése és az oktatás építészetébe történő befektetés közösségi források révén gazdaságfejlesztést eredményezhet. A tudásterek tervezésének adaptív megközelítése és az innovatív építészeti megoldások lehetővé teszik a változó igényekhez és technológiai fejlődéshez való alkalmazkodást. A résztvevők kiemelték, hogy a Campus Cooperationis és a Locus Coolerationis projektek által bemutatott víziók inspirálóak és iránymutatóak lehetnek más egyetemek és karok számára is.

Az esemény moderátora, Erhardt Gábor, az MCC Építészet és Emlékezet Műhely vezetője kiemelte, hogy a projektek összekapcsolják az egyetem, az építész és a tudás- és információ-megosztás szempontjait, és lehetőséget teremtenek a közös munkára és az innovációra.

Az esemény során bemutatott projektek és előadások rámutattak arra, hogy az építészet és a tudásterek tervezése nem csupán funkcionalitással és esztétikával foglalkozik, hanem a közösségi együttműködést és az interaktív tanulást is támogatja. Az építészeti megoldások és a tervezési keretrendszerek célja, hogy a tanulók és kutatók inspiráló és innovatív környezetben fejleszthessék tudásukat és együttműködjenek egymással.

A rendezvény sikeresen összehozta az egyetem, az építész és a tudásmegosztás szempontjait, és lehetőséget teremtett a közös gondolkodásra kölcsönös inspirációra.