További információ: zalaegerszeg@mcc.hu

A programról:

  • 15:00-15:45 Dr. Constantinovits Milán PhD, szakmai főigazgató-helyettes (MCC): Élethosszig tartó tehetséggondozás - Az MCC kulisszái mögött

Hogyan lehetséges korosztályokon átívelően megvalósítani a tehetséggondozó munkát? Milyen érintkezési pontjai lehetnek a közoktatásnak és a nonformális tehetséggondozásnak? Milyen oktatási és nevelési alapelvek mentén működik az MCC? Az előadás a Mathias Corvinus Collegium közel három évtizedes múltra visszatekintő, Kárpát-medencei hatósugarú tehetséggondozó tevékenységét mutatja be az érdeklődőknek.

  • 15:45-16:45 Fegyverneki Gergő, tanár, egyetemi oktató, digitális pedagógia szakértő: Módszertani jógyakorlatok a tanulók érzelmi intelligenciájának fejlesztéséhez és a pozitív tanulási környezet kialakításához

A tanulók ismereteinek és készségeinek fejlesztése mellett egyre fontosabb, hogy mentális állapotukkal, szubjektív jóllétükkel, érzelmi intelligenciájával is foglalkozzunk pedagógusként. Vajon ez az attitűd hogyan hozható közös nevezőre a különféle tantárgyak témáival, például az irodalommal vagy éppen a matematikával? A pozitív tanulási környezet kialakításához segítségül hívjuk Gary Chapman pszichoterapeuta „öt szeretetnyelvét”, amelyeket az előadás során módszertani ötletek és jó gyakorlatok formájában újraértelmezünk tantermi munkára hangolva.

  • 16:45-17:00 Uzsonnaszünet
  • 17:00-18:00 Dr. Setényi János, a Tanuláskutató Intézet igazgatója (MCC): Hogy jön ki a matek? - PISA-felmérések háttere és tanulságai

Az előadó beavat a PISA keletkezéstörténetébe, és segít megérteni, miként járul hozzá a PISA mérés az oktatás globális kormányzásához. Továbbá rávilágít arra, hogyan keletkezik egy globális kommunikációs termék és ráépülő politikai tanácsadás az oktatási mérésekből. Az előadás értelmezi Magyarország helyét és a pozíció változását az elmúlt évtizedben és külön vizsgálja a PISA-ban 2000 óta változatlan kelet-ázsiai dominancia okait.

  • 18:00 órától kötetlen beszélgetés

Előadók:

  • Dr. Constantinovits Milán PhD, az MCC szakmai főigazgató-helyettese

Magyar nyelv és irodalom szakos bölcsészként végzett, pedagógus, a nyelvtudományok doktora. Az ELTE egyetemi oktatójaként lehetősége nyílt alsó tagozattól a doktori képzésig minden oktatási szinten tapasztalatokat gyűjtenie. 2015-től a Fiatal Tehetség Program kiépítésével foglalkozott, amely mára több mint kétezer diáknak nyújt tehetséggondozást szerte a Kárpát-medencében.
Emellett újságíróként a média világában is jelen van. Cserkészvezetőként tizenöt éven keresztül tevékenykedett helyi és országos szinten, eközben több élménypedagógiai szakkönyv elkészítésében is részt vett. Kutatási területe az alkalmazott retorika és a digitális pedagógia, illetve kortárs költészettel, kreatív írással és előadás-technikával is foglalkozik.
„A tehetséggondozás országhatárokon és történelmi korokon átívelő küldetés. Az MCC kiemelkedő szereplője e küldetésnek, így feladatunk a ránk bízott nemzeti tehetségvagyonnal szellemi és anyagi értelemben is gondosan gazdálkodni. A tehetséggondozás kulcsának a közösséget tekintjük, fontos, hogy minden helyszínünkön és képzési szintünkön inspiráló közegben, a helyi értékekre építkezve valósíthassuk meg oktatási programjainkat. Szakmai főigazgató-helyettesként feladatom a képzési szintek összehangolása, az MCC teljes tehetséggondozó pályaívének biztosítása, az intézményben rejlő innovatív és kreatív kapacitás kiaknázása. Az intézmény Oktatási és Nevelési Stratégiájának kialakítása és széleskörű alkalmazása is feladatköröm része."

  • Fegyverneki Gergő, tanár, egyetemi oktató, digitális pedagógia szakértő

Fegyverneki Gergő középiskolai tanár, egyetemi oktató, digitálispedagógia-szakértő, módszertani tanácsadó. Korábban tapasztalatot szerzett a hátrányos helyzetű gyerekek tanításában és a felnőttképzésben is.  Mindennapi munkája során szívesen foglalkozik újfajta tanítási és tanulási módszerekkel, hogy a 21. századi diákok hatékony oktatásához megtalálja a megfelelő utat. Ezzel kapcsolatos jó gyakorlatait, kutatásait hazai és nemzetközi konferenciákon, műhely-foglalkozásokon mutatja be, rendszeresen publikál, és szívesen jár továbbképzésekre tanulni, hogy tudását bővíthesse. Az IKT-eszközök mellett nagy figyelmet fordít a dramatikus irodalomtanításra, a meseterápiára és a kreatív médiapedagógiára is.

  • Dr. Setényi János, az MCC Tanuláskutató Intézetének igazgatója

Budapesten született 1961-ben. Egyetemi tanulmányait az ELTE BTK-n folytatta, részképzésen a Helsinki Egyetemen vett részt. Eredetileg történész, neveléstudományi doktori fokozatát az MTA-n szerezte.
A reformműhelyként és az oktatási demokratizálódás szellemi központjaként működő Oktatáskutató Intézetben vált kutatóvá. Generalistaként minden oktatási ágazattal foglalkozik és elsősorban a szakpolitika-alkotás (policy-making) kérdései foglalkoztatták. Kezdettől erős nemzetközi szakmai beágyazottságot alakított ki, az elmúlt 25 évben rendszeresen dolgozott az OECD, az Európa Tanács és az EU DG Employment projektjeiben. Folyamatos tanácsadói munkája során nagy tapasztalatot szerzett a Balkán és a posztszovjet térség oktatásfejlesztésében.
1995-ben alapította meg Közép-Európa egyik első for-profit oktatási tanácsadó cégét, az Expanzió Humán Tanácsadó Kft-t. Az ezredfordulótól érdeklődésének középpontjába az értékelés (evaluation) került, a szakpolitikai szinttől az intézményi, sőt képzési program-szintig bezárólag. A Magyar Értékelők Társasága (Hungarian Evaluation Society) alapító tagja. Az utóbbi évtizedben a digitalizáció, a tanulásipari innovációk és a diszruptív technológiák felé fordult, publikációi a hagyományos iskoláztatás újtípusú rendszerintegrációs modelljeit keresik.
Korábbi felsőoktatási aktivitása visszafogott és célzott: címzetes egyetemi tanár; szakkollégiumi kurzusok oktatója. Felsőfokú nyelvhasználó angol és finn nyelven, míg az oroszt és a mandarint középfokon használja. Húsz éve a Chen-stílusú taijiquan gyakorlója és fogadott tanítvány.


Időpont: 2024. március 26. kedd 15:00 óra

Helyszín: 8900 Zalaegerszeg, Dísz tér 7. (Tudomány és Technika Háza) I. em.

 

Regisztráció!