Olvasási idő: 2 perc

A kommunikáció olyan, mint a foci: mindenki bele akar szólni, de kevesen játszanak valóban a pályán és még kevesebben rúgnak gólt – mondta az MCC Média Iskolájának oktatója csütörtöki pécsi rendezvényünkön. Ludvig Orsolya Stefanie hozzátette, a kommunikáció fontosságáról és eredményességéről még a legnagyobb multinacionális cégek vezetőit is meg kell győzni.

Az üzlet szavai – A hatékony vállalati kommunikáció kihívásai címmel szervezett kerekasztal beszélgetést az MCC pécsi képzési központja. A nagy érdeklődésre számot tartó eseményen az MCC vállalati kommunikáció műhelyének vezetőjével Győrffy Zoltán, a Pécsi Tudományegyetem kapcsolati igazgatója és Koch Emil, a Körber Hungária Gépgyártó Kft. senior kommunikációs- és PR referense cserélt eszmét.

Ludvig Orsolya rámutatott, fontos az egyes kommunikációs területeknek az elkülönítése, szerinte még a belső kommunikációt sem szerencsés összekeverni például a HR-rel. „A marketing a matek, a kommunikáció pedig a pszichológia” – tette hozzá. Ezek persze, szorosan összefüggenek és egymás nélkül nem értelmezhetőek, de mindegyik területhez más-más adottságokra van szükség – fejtette ki a Libri marketing-és kommunikációs igazgatója.

Győrffy Zoltán úgy látja, fontos az elemzés, az adatgyűjtés, mivel így nem eshetünk abba a hibába, hogy kizárólag érzelmi alapon döntünk fontos kérdésekben. Elmondta, minden kutatás azt bizonyítja, hogy Pécs városának és az egyetemnek az imidzse együtt mozog. „Ezt a stratégiánk kialakításánál is figyelembe kell venni” – hangsúlyozta az igazgató.

Koch Emil szerint a kommunikáció olyan stratégiai eszköz egy cég életében, melyet nem lehet megkerülni. „Volument növelni, embereket toborozni és terméket értékesíteni sem lehet e nélkül” – mondta a szakember.

Ludvig Orsolya szerint a sajtókommunikáció terén nehézséget okoz, hogy manapság mindenki azonnal újságíróvá válhat, ha lehoz egy cikket a közösségi médián. Kontrollálatlanul terjednek a féligazságok és spekulációk, valamint sajnos a katasztrófaturizmus a sajtót sem kerüli el. Gyorsan lehet komoly károkat okozni. Azonban van eszköz, hogy ezt megelőzzük: „Nekünk kell kitöltenünk a kommunikációs teret, így nem marad tér a rólunk szóló fiktív történeteknek” – javasolta az oktató.