Olvasási idő: 4 perc

Az ország meghatározó vállalkozáskutatással foglalkozó egyetemei és szakmai műhelyei szervezésében és aktív részvételével tartották meg a II. Vállalkozáskutatási Konferenciát, amelynek a Mathias Corvinus Collegium (MCC) Tas vezér utcai központja adott otthont. A több mint 100 érdeklő részvételével rendezett kétnapos eseményen 11 szekcióban 42 előadást hallgathattak meg az érdeklődők a vállalkozáskutatás legújabb eredményeiről.

A magyar vállalkozói szektornak is köszönhető, hogy az elmúlt 10 év gazdasági eredményeit a válságkezelés során is meg tudtuk őrizni, így idén már vissza tudott térni a gazdaság a válság előtti teljesítményéhez - fogalmazott megnyitójában György László. Az Innovációs és Technológiai Minisztérium gazdaságstratégiáért és szabályozásért felelős államtitkára szerint olyan vállalkozókra van szükség, akik az élvonalbeli technológiák felhasználásával hatékonyabbá tudják tenni működésüket. Az államtitkár beszámolt arról is, hogy elkészült a VALI, a személyre szabott vállalkozói információs portál, amely az államilag támogatott fejlesztési lehetőségekről szolgáltat hasznos, naprakész információkat. „Azért is van nagy szükség az olyan konferenciákra, mint a mostani, mert így a szellem emberei közvetlen javaslataikkal is segíthetik a szakpolitikai tevékenységet” - tette hozzá György László, aki szerint a konferenciát szervező vállalkozáskutatói és elemzői hálózat megfelelő terepet ad a patrióta érzelmű magyar közgazdász közösség számára az együtt gondolkodásra.

Hiánypótló kezdeményezésnek tartja a vállalkozáskutatói és elemzői hálózatot Szepesi Balázs. Az MCC Közgazdasági Iskola vezetője beszédében a minőség, az együttműködés és a vállalkozáskutatás fontosságát hangsúlyozta. A szakember szerint a jobb minőség iránti igény tereli össze általában a kutatókat, ugyanis a minőségi produktum előállításához szükség van arra, hogy tudjanak egymástól is tanulni, eszmét cserélni, akár vitázni is. Ezt a célt szolgája alapvetően az IFKA, a Makronom Intézet és az MCC támogatásával létrejött konferencia. Szepesi Balázs arról is beszélt, hogy a vállalkozáskutatás kereteiben végzett munka nemcsak a gazdaságpolitikának, hanem maguknak a vállalkozásoknak is hasznos lehet. „Olyan gondolatokat kell előállítani, amik érthetővé teszik a társadalom számára, mitől lehet hasznos, fontos és vonzó a vállalkozói tevékenység” - tette hozzá az MCC iskolavezetője.

Virágh Enikő programvezető elmondta: a vállalkozáskutatói és elemzői hálózat a vállalkozások világát kutatók és elemzők közti szakmai együttműködés támogatására jött létre. Ezzel is szeretnének hozzájárulni a vállalkozásokhoz kapcsolódó tudás bővítéséhez és mélyítéséhez. Bár a pandémia miatt kevés lehetőség volt a hálózat tagjainak a személyes találkozásokra, több online műhelybeszélgetést is tartottak az elmúlt másfél évben. Elhangzott az is, hogy az MCC támogatásával nemrégiben jelent meg a Közgazdasági Szemle különszáma, hat olyan tanulmánnyal, amely a tavalyi konferencia előadásaiból születetett.

A II. Vállalkozáskutatási Konferencia nyitó előadását Ács Zoltán tartotta The evolution of the digital platform economy 1971-2021: the case of Hungary címmel. A két nap alatt 11 szekcióban 42 előadást hallgathattak meg az érdeklődők olyan témákról, mint például az ügyfélcentrikus innováció a kkv-k körében, az online média vállalkozóképe Magyarországon, a koronavírusjárvány hatása a magyar (női) startup vállalkozásokra vagy a magyar kkv-k digitalizációja és az ipar 4.0 adaptációja.

A rendezvény megvalósítását részben a Pallas Athéné Domus Meriti Alapítvány támogatta.